חוזר השתלמות כרמל וגליל תחתון 18.11.2015

שלום לכולם ושנת פריחה ושמחה,
ההשתלמות השניה לשנת תשע"ו תצא בעקבות מבשרי הגשם
אם מספר הנרשמים יעלה על 75 – נפצל את ההשתלמות ליומיים, ואנו מבטיחים לחזור על ההשתלמות באותה "רוח קרב" ביום חמישי כמו ביום רביעי, כפי שעשינו בשנה שעברה. לכן, חשוב שתירשמו כמה שיותר מוקדם ותכתבו את היום המועדף.
והעיקר, אל תפסיקו לטייל בטבע ולהסתכל על צמחים – מתי פורחים? מי מבקר בפרחים? מה אחוז הפרחים החונט? ועל כל המוזרויות הללו – כתבו לנו.

בעקבות התנודות באירועי הגשם ולאחר בדיקה מפרכת של אתרים רבים באזור הכרמל הכרמל והגליל התחתון, אנו פורשים בפניכם את תכנית תחנות השתלמות נובמבר:

  1. נחל תנינים – ג'סר א זרקא – באתר זה, על גבעות כורכר בקרבת חוף הים, פורחים עתה: נרקיס סתווי, כדן קטן-פרחים, אחילוף צר-עלים, חבצלת קטנת-פרחים בסוף פריחה ומשטחים מדהימים של בן-חצב סתווני. נדבר על הקדמת גשמי הסתיו במישור החוף ועל קבוצת הגיאופיטים הפורחים בסתיו. מסלול ההליכה מעגלי בן 300 מ'.
  2. "שן מערות" בנחל מערות – נעלה למצוקים הנמצאים מצפון לנחל מערות. נחזה בפריחת חרוב מצוי, רקפת מצויה, סתוונית היורה, ציפורן משתלשל, קיסוסית קוצנית ושרביטן מצוי. נדבר על היווצרות שוניות מחסום במתלול המערבי של הכרמל ולא נשכח לחפש זיתי בר הידועים מבית גידול זה. המסלול מעגלי בן ק"מ אחד עם עליה קשה אך קצרה.
  3. מצוק הארבעים – מסלול טבעתי מחורשת הארבעים למצוק המשקיף על מפרץ חיפה. חזרה דרך יער אורן ירושלים ורתמה קוצנית. אמנם היינו במקום כבר מספר פעמים, אך אי אפשר להפסיד להפסיד את הפריחה הסתווית של נרקיס מצוי, סתוונית היורה, רקפת מצויה ואנו מקווים שאיריס הסרגל יתחיל כבר לפרוח.. לפני המסלול – לא לשכוח להזכיר למדריך לעשות ארוחת צהרים.
  4. בסמת טבעון – מסלול מעגלי ביער פתוח של אלון התבור היורד על שלוחה במפנה דרום-מזרחי. פריחה של אחילוף "הגליל-קטן", כדן קטן-פרחים, בן-חצב סתווני וכתלה חריפה. נדון בשאלה – מתי יער פארק של אלון התבור מתי חורש רב-גזע של אלון מצוי וכן מדוע יש יתרון לצמחי סלעים לפרוח לאחר עונת האביב ואפילו בסתיו (כתלה, ציפורן משתלשל וזוטה לבנה).
  5. דרך נוף הרדוף – אושה. מבסמת טבעון נמשיך צפונה דרך מספר כפרים בדואים, ולאחר חציית נחל ציפורי נחלוף ליד הרדוף ונכנס לדרך נוף חדשה ההולכת לצפון-מערב ומגיעה לקריית אתא. נעצור בחורבת אושה לתצפית על מפרץ חיפה. הצומח כולל שרידים של יער אלון התבור ואלה אטלנטית ושיחייה של אשחר ארץ-ישראלי וצמחי חורש רבים. נדון בפריחה של המטפסים הפורחים דווקא בסתיו (קיסוסית, שרביטן)

מקום ושעת המפגש: 08:30 ביציאה מתחנת הרכבת בנימינה, בדרך המסילה, ביציאה המזרחית מתחנת הרכבת. אפשרויות חניה לבאים ברכב פרטי: רחוב האסיף – הרחוב השלישי ממערב לתחנת הרכבת, או בכל רחוב בסמוך לתחנה בו החניה חופשית. סימון כחול-לבן בשולי המדרכה – בתשלום. מצורפת מפה בסוף החוזר.
סיום משוער: בשעה 19:00 במקום המפגש.

ההרשמה השנה תעשה באופן חדש. שימו לב להנחיות
השנה ההרשמה השתדרגה!
אנא מלאו את הכל פרטי הטופס המקוון באופן מלא, טופס נפרד עבור כל משתתף.
עם סיום מילוי הטופס ושליחתו ע"י לחיצה על כפתור "שלח"  אתם מבטיחים את מקומכם ברישום להשתלמות. המערכת הינה אוטומטית.
נציג של מדרשת הגולן יחזור אליכם לקבלת פרטי כרטיס האשראי שלכם.אנא התאזרו בסבלנות.

להלן דרכי ההרשמה והתשלום:
ההרשמה נעשית באופן מקוון דרך מילוי טופס אינטרנטי. להרשמה לחץ כאן (ע"י לחיצה על קליק שמאלי בעכבר תועברו אוטומטית לטופס המקוון).
תשלום בכרטיס אשראי : 120 ₪ לכיסוי ההוצאות.
לצעירים עד גיל 30 המחיר – 60 ₪.
ביטול הרשמה: פחות מ – 48 שעות לפני ההשתלמות – תשלום 50%
פחות מ- 24 שעות לפני ההשתלמות – תשלום 100%
החיוב מתבצע ביום ההשתלמות.
לביטול ההרשמה חשיבות מרובה לכניסת חברים הנמצאים ברשימת ההמתנה.
גם מי שמעוניין להצטרף ברכבו הפרטי (לחלק מההשתלמות או לכולה) משלם מחיר מלא.
במידה ומאורגן רכב שייקח עמו נוסעים נוספים – בעל הרכב ישלם 60 ₪ וכל הנוסעים הנוספים – מחיר מלא.

שימו לב: ההרשמה אינה בדואר חוזר! אנו לא פותחים את הדוא"ל הזה ולא רואים את הודעותיכם בו.

קראו על צמחי ארצנו, מאמרים, תמונות וסיכומי השתלמויות במגזין/אתר כלנית – https://www.kalanit.org.il/    הירשמו לקבלת עדכונים (ההרשמה נעשית באתר מצד שמאל מתחת לסרגל העליון השחור תחת הכותרת – הרשמה לכלנית)

שנה טובה ולהתראות,

אבי שמידע ומימי רון

מפת מפגש בבנימינה

 

Print Friendly, PDF & Email

הרשמה לכלנית