חוזר3 השתלמויות כלנית לאזור ירושלים בתאריך 9.10.23 וכן – תוכנית השתלמויות כלנית לסתיו-חורף תשפ"ד 2023-24

 

לחברים שלום,

השתלמויות כלנית ל"אוהבי צמחי ישראל" וחובבי טבע ארצנו מתחדשות השנה, ואם נצליח בחמש ההשתלמויות הראשונות נערוך עוד השתלמויות עד הקיץ.  בעזרת מתנדבים חברי חוג כלנית אנו מתארגנים לקיום ההשתלמויות ; אריק הירשמן לקח על שכמו את ארגון ההשתלמיות כולל רישום המשתתפים נוגה אלגלי עוזרת לנו במחשוב ותקשורת ומרס שמאלי תעזור לנו בגביית הכספים בכל השתלמות – נאמר לשלושתם תודה רבה ונאכל לכולנו הצלחה במשימה.

נערוך סיורים לימודיים בכל חלקי הארץ, נלמד את הסיסטמטיקה של צמחיית ארצנו ויחידות הצומח שלה וכל השתלמות נתרכז בנושא אקולוגי-אבולוציוני אחד כגון: פורחי סתיו ללא עלים, מדוע כדאי לפרוח בחורף, הפצת זרעים והטרוקפיה, יחס הזוויגים בצמחים דו-ביתיים, צמחים פולשים, צמחים בסכנת-הכחדה, צמחים רליקטיים, מדוע רוב דבורי-הבר בארצנו הן חד-שנתיות והביוגיאוגרפיה של הצומח בלבנט. בחמשת ההשתלמויות הראשונות נבקר בהר-ירושלים, בספר יהודה ורכס תקוע-כנוב, בהר-הנגב הגבוה, בערבה הצפונית וים-המלח ובדרך-אלון המתמשכת ב"מדבר בנימין-שומרון".  כמו כן נבקש את חברי החוג להצטרף (אם ירצו..) לשלושה מבצעים-סקרים אשר על מועדם נודיע בהמשך: סקר סתוונית הרמון וסת.טוביה בהר-הנגב, ספירת בלוטים ביער אלון תבור ליד אלון הגליל, וחפירת בור-פתוח בהר-הנגב.

עוד פרטים:

  1. ההשתלמויות יתבצעו במכוניות פרטיות. כמו בעבר אנו מצפים לעזרת החברים בהתארגנות לנסיעה במכוניות "מלאות". ההשתלמויות יתקיימו ביום ב'בשבוע (אלא אם כן נודיע אחרת.
  2. עלות כל השתלמות 150 שקל, אותם נפנה לעלות ההדרכה וההכנה, לביטוח הטיול ולשאר הוצאות שוטפות (אין כאלה בינתיים, נעשה בהתנדבות). התשלום יתבצע באמצעות אפליקציית PAYBOX למספר 052-2685815 או בבוקר ההשתלמות במזומן וינתנו במקום קבלות וחשבוניות.
  3. ההרשמה להשתלמויות תתבצע במייל rotemkalanit@gmail.com נא לציין שם פרטי ושם משפחה של המשתתפים ואת מספר הסיור אליו נרשמתם .
  4. אנא , אל תתביישו לפנות בטלפון לאריק הירשמן ( 052-2685815 )  או לאבי שמידע (054-8820172) אם יש לכם שאלות ובמיוחד- הוסיפו לרשימת חוג כלנית חובבי צמחים אחרים המעוניינים.
  5. הקשר ביננו נעשה לפי שעה בווצאפ, בפייסבוק ובחלון "השתלמויות כלנית" באתר כתב העת כלנית. ה"קובע הוא מה שאנו כותבים בווצאפ" ולכן דאגו לרישום שמכם באפליקציה זו בקבוצת "כלנית כתב-עת ושיתוף תמונות"

מצורפת תוכנית ההשתלמויות לסתיו-חורף הקרוב, 2023-24 :

מס. שם תאריך אזור מקום וצמחים הערות
1 מבשרי הגשם ההסטרנטיים (מפרידי עלווה מפריחה) 9.10.2023 ירושלים סתוונית ירושלים, חרוב מצוי, עופרית אירופית להחליט רק אזור אחד
2 טיול רגלי +חלמוניות רחבעם  20.11.2023  מעלה רחבעם נחל החלמוניות עד תקוע חלמונית גדולה, סתוונית טוביה, שומר פשוט צריך מיניבוס או הקפצה
3 סתוונית הרמון וסת.טוביה בהר-הנגב 25.12.2023 רמת הנגב והר-הנגב דיגום אוכלוסיות: הר-נפחה, נ.לוץ, הר-חריף, נ.דורבן-חלמוניות, שדה-בוקר ספירת ציציות ועליים בפרחי הסתוונית
4 ערבה צפונית , ים-המלח או נגב-מערבי  26.2.2024 חולות שיזף, ערבה צפונית ערבה צפונית או ים-המלח התחנות הסופיות יקבעו שבוע לפני ההשתלמות בהתאם למצב הפריחה.
5 שוק הפריחה האביבי בדרך אלון 18.3.2024 נחל פרת, מחצבת כוכב השחר, מכורה, חמדת – אום-זוקה, מצוק-משכיות אירוס שחום לעומת אירוס הגלבוע, תלתן הנביאים, דו-כנף ריחני ועוד ועוד אם השומרון "יבער" נחליט לעבור לכרמל ונתמקד בסחלבים.

 

 תמונת השער: האם יש הרמוניה בטבע? "ראו את ההתאמה הנפלאה בין הדבורה לפרח המרווה" אמר גתה ושיבח את  אחווה והנתינה של כל אחד מהצדדים"; "ראו את מלחמת הקיום שמתוך אגואיזם מגיע כל אחד מהצדדים להתאמה כה מושלמת"- אמר דרווין…."עדיף להסתכל ולהנות" אמר א.בניימיני וצילם באביב 2022 ימי הקורונה.

Print Friendly, PDF & Email

הרשמה לכלנית