עדכון השתלמות כלנית אל נחל ערוגות-עילי (ואדי ג'יחאר) – 18 לנובמבר 2020

לחברי חוג כלנית שלום,

ההשתלמות הבאה תערך ביום רביעי הקרוב, 18.11.2020 לאזור נחל ערוגות-עילי בין  רכס מעלה-עמוס לבין רכס הכנוב הנמצא ממזרח לחלחול ולשעיר במזרח הרי-יהודה.  השתלמות זו מיועדת למטיבי לכת בלבד והיא כוללת למעשה תחנה גדולה אחת(ושתי תחנות קטנות, ראה תוכנית) – ירידה ועליה חזרה לנחל ערוגות-עילי , סך-הכל של 8-9 ק"מ. כל מי שעשה עימנו מסלולים קשים "ללא שביל מסומן" בעבר לא צריך לחשוש; כל אחד מכיר את עצמו ויודע כמה מים להביא (מומלץ 3-4 ליטר) , ארוחת צהרים, כובע ונעלים והעיקר "מצב רוח ויצר חקרנות".

שינוי נוסף חשוב שאנו עושים בהשוואה לחוזר הקודם !! – אנו משנים את תחנת הכינוס בבוקר: נתכנס ונתחיל בחניה של מוזיאון ישראל (מושבת בימים אלה, נא להגיע לפינתו המזרחית הצמודה לעמק המצלבה) בשעה 7.00 ונלך 80 מטר מטה לראות את שיא הפריחה של סתוונית ירושלים( כמו רוב הגיאופיטים בסתיו תשפ"א גם חלמוניות מעלה-רחבעם מאחרות לפרוח ולא יפרחו ביום רביעי הקרוב,  ולכן אנו מבטלים תחנה זו). כמו כן אנו מבקשים להביא פנסים למקרה ונאלץ (בסיכוי אפסי; יש לנו רקורד של 40 שנה!) להיכנס לשעות החשכה.   התוכנית היא לשים את כל המכוניות בתוך הישוב איבי-הנחל , לצאת לטיול בשעה 8.00 ולסיים לפני השעה 16.00 בכיכר מיניה בכביש מעלה עמוס (5 קילומטר מרחק מאיבי הנחל) שם ייקחו אותנו מוניות למכוניות שלנו באיבי-הנחל.
אנו מבקשים מאד לא לאחר לשעת היציאה.

———————–

 השנה אנו מנהלים את כל הפעילות המשרדית של השתלמויות כלנית והתקשורת עם החברים, דרך אפליקציית טלגרם, בקבוצה בשם "חוג כלנית". אנא הרשמו גם לאפליקציית "טלגרם" וגם לאפליקציית התשלום "פייבוקס".

התשלום באפליקציה, יהווה אוטומטית הרשמה להשתלמות.
כדי להקל, כל מי שאינו מעונין לשם דרך האפליקציה ישוחח עם מימי וישלם בתחילת ההשתלמות ישירות.

עזרה טכנית בהרשמה לאפליקציות אפשר לקבל אצל איריס שגיב – 052-4442640.

בכל עניין אחר, נא לפנות לאבי שמידע – 054-8820172, או למימי רון – 052-8746424.

 

מפאת המצב של ימי הקורונה, אנו ממשיכים להתנהל בימים אלה רק באמצעות מכוניות פרטיות. נפתחה קבוצה

באפליקצית טלגרם בשם "חוג כלנית – קבוצת שיח" בה אפשר להתארגן על נסיעות משותפות. ומי שמתקשה ועובד עצות אל מי להצטרף בשמונה בלילה, ליל ההשתלמות, שיצלצל למימי רון או לאבי שמידע: "שרות מחויב המציאות כזה – קים רק אצלנו".

את ההשתלמות נתחיל בחניה של מוזיאון ישראל (ולא בחניה של מר-אליאס !) בשעה 7.00 ונסיים בחלמוניות הר-גילה בשעה  17.15. כל מי שמאחר הרבה בבוקר יגיע ישירות לשער הישוב איבי הנחל בשעה 7.45. רצוי להביא פנסים שכן מימוש התחנה האחרונה (הר-גילה) תלוי בשעת הגעתנו חזרה לאיבי הנחל .

 

תחנות השתלמות  נחל ערוגות – עלי , 18.11.2020 :

  1. סתווניות עמק המצלבה (גם סת.ירושלים וגם סת.היורה וגם בן-חצב למכביר)
  2. טיול בנחל ערוגות-עילי מאיבי הנחל ללאורה-החדשה וחזרה עד כיכר אל-מיניה בפאתי תקוע הערבית. במסלול שפע של סתוונית היורה אך אנו נחפש פרחים ראשונים של סתוונית טוביה הנפוצה בחגורת הספר של יהודה.
  3. חלמוניות הר-גילה ( בתקווה שנחזור מנחל ערוגות-עילי בשעה 15.00 נתארגן מהר וניסע מאיבי הנחל להר-גילה , מסלול בן 40 דקות).

בסיור זה מתלווים אלנו גם אורי פיק אשר הוא הזואולוג המכין עם אבי את ה"סכום-המכין לכל השתלמות" וגם זאביק שפירא (מבית-יתיר) האחראי על הביטחון "ואשר התפרסם בעולם" בזכות הגילוי המפתיע שלו בשנת 1982 של גריזית אירופית בבורות הרוסים בשומרון. מומלץ להיכנס לאתר עמוד-ענן ולקרוא על האתרים הרבים בהם נבקר, כולל אתרים בוטניים, זואולוגיים, ארכיאולוגיים וסתם נוף ותצפית.

 

חשוב להצטייד בתרמיל, מים לכל היום, כובע, קרם הגנה מהשמש ואוכל לכל היום. נצטרך לסחוב את הציוד על הגב, ונאכל  ארוחה ראשית אחת תוך כדי הטיול.

 לפני היציאה מהבית – נא להתעדכן בעזרת הטלגרם שלכם, יתכנו שינויים של הרגע האחרון – עקב אילוצים שונים.

 

הצהרת אחריות – אנא, קראו בעיון

בהרשמתי שלי ושל חברי לטיול (תשלום באפליקציה מהווה אוטומטית הרשמה להשתלמות) אני מצהיר כי מצב הבריאות תקין והכושר הגופני מתאים לטיול כפי שמתואר במפרט זה. טיול זה אינו טיול מאורגן. הודעה זו אינה הזמנה או המלצה לטיול מאורגן ולא קריאה להצטרף לסיור שכזה, על כל המשתמע מכך. כל מטייל המצטרף לסיור מודע לכך שהאחראיות הבטיחותית והביטחונית היא עליו בלבד. אף אחד מאנשי אורות הגליל -או-'עמיתים לטיולים' -או- מדרשת הגולן -או- רשות העתיקות בשביל הסנהדרין – אינו אחראי לכל נזק, ישיר או עקיף, לגוף או רכוש, שיכול להיגרם מהלך הטיול, או עקב ביטולו או שינויים בו, מכל סיבה שהיא, לרבות בגין תאונה, אובדן, גניבה או הוצאה שהיה על המסייר להוציא בגינם. בידי כל מסייר הזכות לעשות בעצמו ביטוח מלא ומתאים לגוף ולרכוש, ובאחריותו בלבד. אם אתה מתחת לגיל 18 נא ודא שהוריך לוקחים את האחראיות הבטיחותית והביטחונית עליך.

 

 

אנו מבקשים מאד לא לאחר לשעת היציאה.

 

מחיר ההשתלמות השנה יהיה כך –

עד גיל 30 – 100 שקלים

מעל גיל 30 – 150 שקלים

 

התכנית השנתית והחוזר מתפרסמים במגזין/אתר כלנית, אפשר להיכנס בקישור –

https://www.kalanit.org.il/kalanit-workshop-program-2020-2021/

 

קראו על צמחי ארצנו, מאמרים, תמונות וסיכומי השתלמויות במגזין/אתר כלנית – https://www.kalanit.org.il/

 

טלפונים לבירורים ושאלות, תגליות ומציאות:

אבי שמידע – 054-8820172

מימי רון – 052-8746424


להתראות,

אבי שמידע אורי פיק ומימי רון

Print Friendly, PDF & Email

הרשמה לכלנית