הגן הבוטני במכללת אורנים, קריית טבעון

הגן הבוטני במכללת אורנים שהוקם בשנת 1957, משתרע על כ- 40 דונם ובו כ-1000 מינים. במחציתו יש אוסף דינמי ובמחציתו נשמר חורש ים-תיכוני להדגמה. בגן מוצגות בעיקר צמחיית הבר של הכרמל ושל הגליל התחתון, וכן צמחיית אזורים נוספים, כגון צמחיית חולות, בתי גידול לחים ועוד. בנוסף לצמחי בר ארץ-ישראליים מציג הגן נושאים נוספים דוגמת צמחים מושכי פרפרים, מיני וזני עצים קרובים לצמחי חקלאות, צמחים בשרניים (סוקולנטים), צמחי בצל ופקעת (גיאופיטים), דקלים ועוד. בגן זה נשמרים ומוצגים גם כ-100 צמחים בסכנת הכחדה מצמחית הבר הארץ-ישראלית.
בגן שני מסלולים ייחודיים: שביל שירה ושביל ביו-מימקרי ומצויים בו שני אתרים: קבר מרגולין וקיר האומנים.

הגן הבוטני באורנים. צילום: מוקי גרוס ©

הגן הבוטני באורנים. צילום: מוקי גרוס ©

איך מגיעים לגן: מכביש 70 [בין יקנעם לצומת יגור], פונים לכיוון צפון מזרח בכביש 75, לכיוון טבעון ומיד פונים שוב ימינה לכיוון אלרואי. ממשיכים ועולים עם הכביש כשני קילומטר עד שמבחינים בצד שמאל בכניסה למכללת אורנים. לאחר הכניסה למכללה ממשיכים עוד כ- 50 מ' לכיוון מערב ומגיעים לגן הבוטני.